Uitblinker in renovatie en transformatie
Van Mierlo Dinkq blinkt uit in het verbeteren, veranderen en verfraaien van vastgoed. Ze zijn klantgericht, ondernemend, oplossingsgericht en een tikkeltje eigenwijs, maar altijd constructief.
De opdracht
Redesign van de visuele identiteit voor Van Mierlo Dinkq met als doel een professionele uitstraling in de gehele klantreis én een nieuw (maar herkenbaar) gezicht.
Tijdens verkennende workshops ontdekten we dat de kern van de business niet is veranderd: ‘We doen eigenlijk nog steeds hetzelfde’. Alleen de huisstijl was nooit echt breed ontwikkeld en bestond uit niets meer dan een logo en een kleur. Met behoud van deze elementen is de visuele identiteit getransformeerd tot een nieuwe stijl die herkenbaar is voor de doelgroep.
Design rationale
De link met het moederbedrijf ‘Van Mierlo’ (een gevestigde naam in het Westland) is geborgd in de merknaam en de overeenkomstige kleur. De eigenwijze vormentaal (de kiezel) benadrukt het a-typische karakter van het merk: wij zijn anders dan de meeste bouwbedrijven. De kleur oranje is opgewekt en actief, wat goed samen gaat met de directe manier van communiceren.
Transformatie als ‘haakje’ voor de communicatie: van datacenter naar studentenwoningen, van bankgebouw naar kantoren en winkels. Van Mierlo Dinkq is een sociale bouwer met een specialisatie in renovatie en transformatie.
Resultaat
Een merk dat staat als een huis en in alle kanalen professionaliteit uitstraalt. Van de signing op de bouwplaats tot de on- en offline communicatie richting bewoners en ketenpartners. Echt alle communicatiemiddelen zijn met aandacht ontworpen en geïmplementeerd. Daar zijn we trots op!
Credits
Development: Eric Mahieu
Microsoft implementatie: RGN brand identity services
Fotografie: Alex Cohen