Seamless services at superyacht standards

De Yacht Interior Group (YIG) is in 2024 opgericht door ervaren professionals uit de superjachtindustrie. Het bouwen of verbouwen van superjachtinterieurs vraagt om specialistische kennis, flexibiliteit en een betrouwbare uitvoering. YIG bundelt deze kwaliteiten en biedt klanten rust en vertrouwen tijdens elk project, zodat zij zich kunnen focussen op wat echt telt: het leveren van een perfect superjacht.

De opdracht

Burobree ontwikkelde de visuele identiteit op basis van de merkstrategie en positionering. De belofte ‘Yacht Interior Group takes care of you’ vormt de kern van het merk: maximale ontzorging met een hoog serviceniveau.

Aanpak & resultaat

De merkwaarden — deskundigheid, flexibiliteit, betrouwbaarheid en ontzorgen — zijn vertaald naar een heldere, onderscheidende visuele stijl. Het design is strak en tijdloos, met een frisse blauwe kleur die staat voor helderheid en vertrouwen. Het logo bestaat uit afgeronde vormen die samen de letter ‘Y’ vormen: een subtiele knipoog naar de naam én de verbindende rol van YIG. Het schreefloze lettertype benadrukt de professionele, no-nonsense uitstraling.

In het beeldgebruik ligt de focus op samenwerking en vakmanschap, met het team en hun expertise als centraal element. Het resultaat: een sterk, eigentijds merk dat perfect aansluit bij de hoge standaarden van de superjachtwereld.

Credits

Merkstrategie: Studio Merkzin