De energie van e-bikes

‘Alles wat je doet, kost energie. Maar als je iets goed doet, écht goed, met aandacht, gevoel, focus en oog voor detail, dan krijg je er energie van. Dat is de kracht van JUIZZ.’

Opdracht

Visual identity design op basis van het vernieuwde merkfundament.

Goals

Onderscheidend, consistent en impactvol. Een naadloze klantreis op alle kanalen (online, offline en fysiek). Top winkels met premium service en persoonlijke aandacht

Rationale

De JUIZZ huisstijl is positief, energiek en in beweging. Dit zie en voel je in alle elementen. Het logo is vriendelijk en een tikkeltje eigenwijs door het stekkertje aan de Z. De blauwgroene kleur (Aqua) is bijzonder en lijkt in de felle tinten zelfs licht uit te stralen. De afgeronde letters zijn vriendelijk en komen terug in het logo en in de vormentaal. In de beeldtaal zien we het effect van ‘JUIZZ’ op de doelgroep in beeld. Niet ‘het product’ maar de emotie die JUIZZ met zijn producten en service teweeg brengt bij mensen is het onderwerp.

Deliverable

Een uitgebreide styleguide voor het merk JUIZZ waarin de basis (het merkfundament), de visuele componenten (logo, kleur, typografie, vormentaal, beeldtaal, etc.) en de toepassing op middelen vastgelegd zijn. De styleguide biedt inspiratie en houvast voor de doorontwikkeling van alle communicatiemiddelen door meerdere partijen.

Credits

Merkfundament: Tamara Heller
Fotografie: JUIZZ