Bengs. Dare to try!

Bengs Resonant Water biedt een unieke benadering van balans en welzijn.

De opdracht

Bengs Resonant Water is nieuw maar de methode achter het product (Rapid Image Cycling) is al 35 jaar in ontwikkeling. Ondanks dat er (nog) geen wetenschappelijk bewijs is daagt Bengs je uit om het te proberen. Hoe zet je een product in de markt waar je super enthousiast over bent zonder claims te maken op het gebied van gezondheid? En hoe ‘brand’ je een product dat voor 100% bestaat uit water? 

Design rationale

Bengs is nieuwsgierig, speels en onconventioneel. Het uitgangspunt voor het concept van de identiteit is water in al zijn facetten. Water is life, water is you (voor meer dan 70%), water is everywhere en water is all that your body needs.

In het logo is water subtiel verwerkt als druppel in het letterbeeld. Elk product is gekleurd in één van de ‘natural water’ kleuren uit het kleurenpalet. De druppel komt terug in de ietwat blije illustratiestijl en in het beeldconcept is altijd een hint naar water aanwezig.

Resultaat

Voor Bengs ontwikkelde burobree de basis voor de nieuwe identiteit, designs voor de productverpakkingen en de productfotografie.

Credits

Website: Converso