Global experience, personal contact

Urbina Consulting (UC) is een toonaangevend adviesbureau gespecialiseerd in Omnichannel content strategie. UC werkt voor High Tech, Life Sciences en software organisaties die hun content processen willen opschalen en persoonlijke relaties met hun publiek willen opbouwen.

De opdracht

“Practice what you preach.” De methoden om inhoud te creëren, ontwerpen en beheren van Noz Urbina (de oprichter van Urbina Consulting en de OmnichannelX Conferentie) worden wereldwijd door duizenden professionals gebruikt. De visuele identiteit van UC was verouderd en sloot niet goed aan bij de kernwaarden van het merk: pragmatisch, gepassioneerd, samenwerkend, continue en innovatief. Vanuit deze kernwaarden ontwikkelde burobree in samenwerking met Grafisch Lokaal een frisse vernieuwde identiteit, twee websites en diverse visuals voor het OmnichannelX 2021 event.

Design rationale

De cirkel als metafoor voor Omnichannel*: mondiaal, modulair en één geheel. Het UC-logo, opgebouwd uit delen van de cirkel, bevat diepte door het gebruik van een verloop van paars naar goud. De website heeft een kleurrijke moderne stijl met referentie naar de fysieke wereld. Het idee van 3D knoppen die echt je echt in kan drukken (Neumorphism), een nabootsing van de interfaces die we allemaal dagelijks gebruiken.

Vanuit het idee van de cirkel ontwikkelden we visuals voor de diensten van UC. Ook de visuals van het OmnichannelX event kregen een update waardoor er visueel een duidelijkere link is naar de oprichter.

*Omnichannel: een afgestemde ervaring voor de klant, onafhankelijk van het kanaal (mobiele telefoon, computer, fysieke winkel, etc.) op basis de klantreis. Of in de woorden van Noz: het werkt zoals Lego. Elk blokje bevat specifiek een stukje content. Er zijn veel verschillende soorten blokjes en met alle blokjes samen kan je content vormgeven voor elk gewenst kanaal. Dit helpt organisaties om gebruikersgerichte en onderscheidende ervaringen te creëren vanuit de klantreis.

Credits

Development: Grafisch Lokaal