EDR. Uitzicht door inzicht

Zakelijke en particuliere kredieten zijn alomtegenwoordig, bijvoorbeeld om te kunnen investeren in de groei van een bedrijf of bij het kopen van een huis. Echter, schulden kunnen aanzienlijke gevolgen hebben. Met data-gestuurde inzichten en acties beschermt EDR consumenten, bedrijven en de maatschappij tegen onnodige kosten en problemen.

Opdracht

Visual identity design op basis van de vernieuwde visie, missie en kernwaarden

Design rationale

Bij EDR draait alles om continuïteit. Dat zie je terug in de visuele stijl: constant in beweging, van blauw naar groen en weer terug. Het EDR-logo is sterk vereenvoudigd en straalt vriendelijkheid uit door het gebruik van kleine letters. Het verloop in de letter ‘d’ symboliseert onze circulaire aanpak van het incassoproces en onze focus op continuïteit.

Het kleurenpalet is zowel herkenbaar als vertrouwd. Donkerblauw geeft het merk een solide uitstraling, terwijl groen en blauw fris en dynamisch zijn. De huisstijlletter, gebaseerd op eenvoudige geometrische vormen, is tijdloos en praktisch in gebruik. In de fotografie zien we welk effect EDR heeft op de zakelijke en particuliere doelgroep: met een goed gevoel vooruit, uitzicht door inzicht.

Deliverable

Brand assets, styleguide en basis templates voor social media

Credits

Webdesign: Nijgh
Fotografie: iStock