Jouw project bewaakt
Bouwatch. Van een bedrijf dat beveiligingscamera’s voor bouwplaatsen levert naar een internationaal merk met een ontzorgende boodschap: Bouwatch bewaakt de voortgang van jouw project door oplossingen te bieden op het gebied van beveiliging, veiligheid en compliance.
De opdracht
Ontwerp van de visuele identiteit voor Bouwatch (NL) en Bauwatch (Internationaal) op basis van de nieuwe visie en communicatiestrategie.
Design rationale
De kenmerkende signatuur van Bouwatch is de striping die ontstaat vanuit het logo. De striping refereert aan de vormgeving van ‘werk in uitvoering’ in het verkeer en de industrie. Daarnaast is de striping een zeer krachtig visual element. Dat zorgt ervoor dat het merk, zelfs op een volle bouwplaats, altijd goed zichtbaar is.
Omdat Bouwatch zich in de Nederlandse markt al ruimschoots bewezen had is de oranje kleur van het merk voor de Nederlandse markt behouden. Voor de internationale markt is blauw de hoofdkleur van het merk.
In de fotografie ligt de nadruk op de mens, zowel klanten als medewerkers (costumer experience). Het beeld richt zich op de klantervaring (oplossingen die het gemak verhogen) en service (bereikbare medewerkers) in plaats van te focussen op het product.
Resultaat
Een coherente identiteit voor een internationaal merk met een krachtige visuele signatuur.
Credits
Strategie: Depart (voorheen Boomvanmourik)
Design: burobree in opdracht van Depart
Fotografie: Bouwatch