Niet het systeem maar de mensen
Bij De Vuijst Consult vind je ervaren professionals en geaccrediteerde coaches: gelijkwaardige gesprekspartners voor leidinggevenden en uitdagende begeleiders voor mensen in de organisatie.
De opdracht
Onze opdrachtgever, Prof. Dr. Jan de Vuijst, windt er geen doekjes om: het verhaal, dat is er al. Maar hoe vertaal je dat naar een communicatieve website met een heldere structuur? En hoe ziet dat er dan uit? Het is niet de eerste keer dat een design-team een poging waagt om de website van De Vuijst te vernieuwen. Na een kennismaking en geslaagde pitch ontwikkelden we een concept voor de website met de copy als uitgangspunt. Doel: een ‘niet wervende’ website die bedoeld is als bevestiging van de bekwaamheid van de mensen van De Vuijst.
Design rationale
De teksten van De Vuijst voelen aan als het eerste gesprek met je coach. Ze spreken je aan met vragen als ‘Doe ik het wel goed?’, ‘Doen mijn mensen het goed?’. Deze directe stijl van vraag en antwoord vormt het uitgangspunt voor de interactie van de website.
Resultaat
Een herkenbare website die je prikkelt om verder te praten met de coaches van De Vuijst. Het palet van zachte frisse kleuren is gekoppeld aan de menu items van de site en is ondersteunend aan de navigatie. Het beeldconcept voor de video’s op de homepage sluit naadloos aan bij de metaforen die in de tekst gebruikt worden.

Credits
Creatie & development: Grafisch Lokaal & burobree
Video Jan de Vuijst: Made by Media