Pleegzorg campagne ‘Open je wereld’
Voor meer dan 22.000 kinderen is een veilig en stabiel thuis niet vanzelfsprekend. De campagne ‘openjewereld.nu’ is een initiatief van Pleegzorg Nederland om meer mensen te interesseren voor het pleegouderschap, zodat elk kind zo thuis mogelijk kan opgroeien.
In opdracht van DEARDAN&Friends werkte Rob aan het design van vrijwel alle de campagne middelen. Van drukwerk (posters, flyers, ansichtkaarten, spandoeken, magazine, etc.) tot online (social media posts, direct mailings, geanimeerde displays op het station, website, etc.).
Thematiek
Met de campagne ‘openjewereld.nu’ proberen we het algemene beeld dat veel mensen bij pleegzorg hebben bij te stellen. Zo kan je bijvoorbeeld in deeltijd pleegouder worden, kiezen voor tijdelijke opvang in noodsituaties of als coach een rol vervullen voor een tiener. Vanuit deze diversiteit is een campagne ontwikkeld met een positieve insteek. In tekst en beeld; persoonlijke perspectieven en motivaties voor het pleegouderschap. Door het kind, de ouders, pleegouders en zorgverleners. Niet met zielige gezichten maar met plezier en liefdevolle aandacht in beeld gebracht.
Week van de pleegzorg
Als aftrap voor de landelijke campagne werd een ‘noodbox’ geplaatst op Utrecht Centraal met daarin een kind (acteur). Bij het aanraken van het de noodknop werden de geblindeerde ramen doorzichtig en zag de toeschouwer/voorbijganger het kind dat een aangrijpend verhaal vertelde. Radio-dj Gijs Staverman, zelf pleegouder, onthulde de noodbox.
Ben jij nog geen pleegouder? Doe de test op openjewereld.nu en ontdek of het bij je past.
Credits
Strategie, concept en copy: DEARDAN&Friends
Design: burobree
Fotografie en video: Chris Bonis