De zekerheid van elkaar helpen
Elkaar helpen. Ook als het even wat minder gaat. Dat is waar Univé als coöperatie al sinds 1794 voor staat. Je kent ze van ‘Daar plukt ú de vruchten van’ en ‘Zonder winstoogmerk’ maar ook van stickers op de achterruit, winkels in dorpen en steden en als supporter van sport.
Rob was als art director en projectleider bij Teldesign verantwoordelijk voor de merkvernieuwing van Univé. Eén nieuwe visuele stijl gebaseerd op de kracht van een sympathiek en vertrouwd merk, toegepast op alle kanalen in het hele land.
Identiteit en evolutie
De visuele erfenis van Univé is gevat in het nieuwe logo. De letter é is een knipoog naar het oude logo en communiceert zonder uitleg de bekende belofte van de pay-off ‘Daar plukt ú de vruchten van’. Univé was en is een groen merk, het palet is aangevuld met eigentijdse kleuren (limoen, bosbes en watermeloen) die de vernieuwing extra kracht geven.
Dichtbij: de adviseur en de app
Juist in een wereld waarin verandering de nieuwe standaard is biedt Univé zekerheid door altijd dichtbij te zijn. Dichtbij door lokale aanwezigheid met meer dan 100 winkels in dorpen en steden maar ook dichtbij door online dienstverlening met de Univé-app, WhatsApp, e-mail, videochat en via social media. Zowel het in- en exterieur van de winkels als het redesign van alle online platforms was onderdeel van het project.
De Univé familie
De beeldtaal vertelt het verhaal van de coöperatie: fotografie en film met echte gezinnen beelden alledaagse situaties uit waarin ‘elkaar helpen’ en ‘samenwerken’ centraal staan. De organische vormentaal is open en vriendelijk en sijpelt door in alle illustraties, iconen en pictogrammen.
Credits
Creatie: Teldesign (Rob de Bree)
Huisstijlimplementatie: VIM Group
Online en campagne: Dept
Interne communicatie: PROOF
Fotografie: Erik Borst